Edirne Özel Eğitim ve Rehabilitasyon Merkezleri ile ilgili işbirliği ve eğitimler yapılması konulu toplantı

Fakültemiz Dekanlığı Toplantı Salonunda 07.02.2024 tarihinde Valilikten gelen heyetle birlikte Edirne Özel Eğitim ve Rehabilitasyon Merkezleri ile ilgili işbirliği ve eğitimler yapılması konulu toplantı düzenlenmiştir. Toplantıya Dekanımız Prof. Dr. Sevinç MADEN ve Dekan Yardımcıları Dr. Öğretim Üyesi Sertaç ARABACIOĞLU ve Dr. Öğretim Üyesi Erhan VATANSEVER Edirne Halk Eğitim Merkezi Müdürü İlhan DİNÇ başkanlığında Prof. Dr. Yeşim FAZLIOĞLU, Prof. Dr. Emine AHMETOĞLU, Doç. Dr. Mehmet YAVUZ, Dr. Öğr. Üyesi Dilber TEZEL, Dr. Öğr. Üyesi Selmin ÇUHADAR, Dr. Öğr. Üyesi Sertaç ARABACIOĞLU, Dr. Öğr. Üyesi Erhan VATANSEVER, Dr. Öğr. Üyesi Feyza Nazan GÜNDÜZ, , Dr. Öğr. Üyesi Yakup BURAK, Dr. Öğr. Üyesi Aynur GICI VATANSEVER, Arş. Gör. Dr. Mehmet Oğuz GÜNŞEN, Arş. Gör. Dr. Zekiye Hande YILMAZ, Arş. Gör. Damla ÇETİN, Arş. Gör. Sefa Sanem Polat ZAFER, Arş. Gör. Buse BAĞIŞLAYAN, Evrim ÖRS ve Emel İŞLER katılmıştır. Toplantıda şu önemli konular ele alındı:

1.Özel Yürekler Halk Eğitim Merkezi tanıtımı yapıldı.
2.Özel gereksinimli bireylerin mevcut durumundan yola çıkarak yeterliliklerinin geliştirilmesi gerekliliği konuşuldu.
3.Aile katkısının, öğretim sürecine ve program geliştirme sürecine yardımcı olabileceği hususuna değinildi.
4. Avrupa’da uygulanan özel gereksinimli bireylere uygulanan eğitim programları ile Türkiye’de uygulanan programların karşılaştırılması ve düzenlemeler yapılması gerekliliğine değinildi.
5.Özel gereksinimli bireylerin mevcut durumunun belirlenmesi, ihtiyaçlarının belirlenmesi, ihtiyaç analizi sonucunda eğitim programı ve gerekli modüllerin oluşturulması kararı alındı.
6.Bireylerin yeterlilik durumlarının belirlenmesi ve bu bağlamda eksiklerinin giderilmesi hedeflendi. Bireylerin çeşitli kurslardan edindikleri becerileri iş alanında da kullanması gerekliliği ve istihdam edilmesinin önemine vurgu yapıldı.
7.Özel gereksinimli bireylerin mevcut durumu belirlenmesi, eğitim süreci içerisinde belli aralıklarla ölçme ve değerlendirme çalışmalarının yapılması, bireyde amaçlanan davranış değişikliğine ne kadar ulaşıldığının belirlenmesinin önemine vurgu yapıldı.
8.Özel gereksinimli bireylerin temel ihtiyaçlarının giderilmesinin, bütüncül bir süreç izlenmesinin önemine vurgu yapıldı.
9.Spor, sağlıklı yaşam (beslenme), matematik, okuryazarlık modüllerinin tüm eğitim sürecinde bulunması gerektiğinden bahsedildi.
10.Yaygın eğitim sürecinde ailelerin bakış açısından bahsedildi.
11.Zorunlu eğitimini tamamlayan özel gereksinimli bireylerin yaygın eğitim sürecinde verilerin kursların yetersizliğinden bahsedildi.
12.Komisyon oluşturulma kararı alınmıştır.
13.Özel gereksinimli bireylerin ihtiyaç analizi sonucunda istihdam modülü oluşturulması hedeflenmektedir.
14.Özel sektörde çalışan özel gereksinimli birey sayısına ulaşılamadığı, ailelerin de eğitim sürecine dahil edilmesi gerektiğine değinildi.
15.Yaygın eğitimde görev alan öğretmenlerin farklı branşlardan olması, gerekli niteliği taşıyan öğretmenlerin bulunamamasından bahsedildi.
16.İstihdam konusunda araştırmacılara teşvik verilmesinin özel gereksinimli bireylere, araştırmacılara ve alanyazına katkı sunabileceğinden bahsedildi.
17.Örgün eğitim almamış özel gereksinimli bireylerin öz bakım becerilerini geliştirecek, bağımsız hareket etmesini içeren modüller verilmesinden bahsedildi.
18.İstihdam sağlamak için özel gereksinimli bireylerin ortaya çıkardıkları ürünlerin internet üzerinden satışının sağlanabileceği konuşuldu.
19. Finansal modül oluşturulmasını gerektiği önerildi.
20.Oluşturulacak modüllerin bireyin yeterlilikleri, yaşanılan bölgenin özellikleri çerçevesinde oluşturulması gerekliliğine ve mesleki anlamda kullanılmasını önemine değinildi.
21.Uzmanlar merkeze davet edildi. Mevcut durum sorunları belirlenecek, gerekli değerlendirmeler yapılacak, RAM raporları ve eğitimcilerin oluşturduğu raporlar incelenecektir. Sorunları ortadan kaldırmak amaçlanmaktadır.
Ek Resimler
Bu içerik 20.02.2024 tarihinde yayınlandı ve toplam 267 kez okundu.